محصول به سبد خرید اضافه شد
0

عوامل تشکیل دهندۀ تاب آوری و تمرینات آن

دسته‌بندی: بینش و دانش
تاریخ: 27 مرداد 1401
بازدید: 545

عوامل تشکیل دهندۀ تاب آوری و تمرینات آن

✳️ روابط انسانی
از دیگران درخواست کمک کنید و پذیرای حمایت آنهایی که نگران شما هستند باشید. این نکته بسیار مهم است که با فردی که واقعاً به شما گوش می دهد حرف برنید
بر رشد و تعالی خودتان تمرکز کنید: به دیگران یاری برسانید، شما پس از انجام چنین کاری احساس فوق العاده ای را تجربه می کنید. در فعالیت های داوطلبانه و ارائه حمایت های اجتماعی فعال باشید.

✳️ تلاش روزانه
اهداف واقع بینانه برای خودتان تعیین کنید
هر روز فعالیت هایی را انجام بدهید که به شما برای رسیدن به اهدافتان کمک می کند.

✳️خود-کاوش گری
به کشف این موضوع بپردازید که حتی در شرایط دشوار چه چیزی برای یادگیری شما وجود دارد.
بر آن چیزی که از رویدادهای ناخوشایند به دست می آورید تمرکز کنید. گاهی اوقات دست آورد این رویدادها می تواند کسب روابط بهتر، کشف توانمندی حتی در شرایط آسیب زا، ارزشمندی خویشتن، معنویت و یا قدرشناسی از زندگی باشد.

در یک چشم انداز، همه چیز بهتر می شود
جنگل را ببینید و نه فقط درخت را! تنها روی مسئلۀ فعلی تان تمرکز نکنید.
رویدادها را در یک چشم انداز بلند-مدت نگاه کنید.

زندگی می تواند برایتان چیزهای خوبی به ارمغان بیاورد، در انتظار آنها باشید
تمرکز و تجسم کنید که واقعاً چه می خواهید، به جای آنکه تمرکزتان را روی نگرانی ها و ترس هایتان بگذارید.
خوش بین باشید، دیدگاه امیدوارانه تان را حفظ کنید.

✳️از خود مراقبت کنید
به نیازها و احساستتان توجه نشان دهید، ذهن و بدن قادر خواهند بود که با مسائل مقابله کنند.
خود را در فعالیت های لذت بخش و آرامش بخش درگیر کنید.
به طور منظم تمرین بدنی داشته باشید.

آیا پایان دنیاست؟ ابداً!
بر پیامدهای مثبت آینده تمرکز کنید. همانطور که #ویکتور_فرانکل بیان می کند: “انتهای آزادی انسان، توانایی انتخاب نگرشش نسبت به یک مجموعه شرایط است”
به دنبال راه هایی برای تجربه احساس مثبت باشید، حتی اگر با شرایط بدی مواجه هستید.

نسبت به خودتان نگرش مثبت داشته باشید
به توانایی و قدرت حل مسائلتان اعتماد کنید.

✳️ تغییرات اجتناب ناپذیرند، سعی کنید آنها را بپذیرید
شرایط و واقعیت های غیرقابل تغییر را بپذیرید، گاهی شما پیروز نخواهید شد.
بر آنچه که می توانید تغییر دهید و چیزی که می توانید به دست بیاورید تمرکز کنید.

✳️ترغیب به اقدامات مؤثر
یک برنامه عملی طراحی کنید و سعی کنید به آن برسید.
تا جایی که می توانید به خودتان کمک کنید که از موقعیت هایی که برایتان خوب نیست خارج شوید.

سید حسن ساداتیان

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی باهدف، مرکز خرید کتب روانشناسی می باشد و همچنین فروشگاه اینترنتی انتشارات باهدف مرجع تخصصی معرفی و فروش اینترنتی کتاب در ایران است و حوزه های روانشناسی و علوم اجتماعی و تعلیم و تربیت را شامل می‌شود.
تمامی حقوق این سایت متعلق به تیم باهدف می باشد.
Copyright © 2020 Bahadaf