محصول به سبد خرید اضافه شد
0

صمیمیت زناشویی چگونه به دست می آید؟

دسته‌بندی: ازدواج
تاریخ: 15 مرداد 1402
بازدید: 404

صمیمیت زناشویی چگونه به دست می آید؟

صمیمیت زناشویی شامل نزدیکی جسمی است و به سرعت به معنی رابطه جنسی تبدیل می شود.

اشکال دیگر صمیمیت های زناشویی، عبارتند از:

فکری

صمیمیت قلبی

صمیمیت معنوی

گفتگوهای عاطفی

همکاری مشترک در اهداف مشترک

صمیمیت زناشویی واقعی معمولاً شامل صادقانه بودن با همسرتان است. از آنجا که همسرتان را به خوبی می شناسید و به او اعتماد دارید که شما را آزار نمی دهد، دوست دارید که به طور کامل خودتان را در اختیار او قرار دهید.

صمیمیت عاطفی

در صمیمیت عاطفی، زن و شوهر شادی، ترس، ناامیدی، غم و اندوه و حتی خشم خود را با یکدیگر تقسیم می کنند. منظور ما این نیست که زن و شوهر سر یکدیگر داد بزنند و یا بدتر از همه به یکدیگر بی احترامی کنند. بلکه زن و شوهر باید احساسات سخت خود را با هم تقسیم کنند. تنها راه رسیدن به این هدف و تقسیم احساسات، احترام گذاشتن به همدیگر است.

کنار آمدن با عواطف و احساسات خود و گاهی نادیده گرفتن آنها ممکن است کمی ترسناک باشد؛ اما می تواند منجر به افزایش اعتماد بین زن و شوهر شود. افزایش اعتماد باعث احساس امنیت در بین زوجین می شود صمیمیت عاطفی یکی از محکم ترین پیوندها در یک ازدواج است. وقتی یکی از زوجین افکار و احساسات صمیمانه و عاطفی خود را با شخص دیگری غیر از شریک زندگی خودش در میان می گذارد، در اصل خیانت کرده است. حتی اگر هم از نظر جنسی خیانتی در کار نباشد.

صمیمیت فکری

صمیمیت فکری زمانی که زن و شوهر از نظر فکری با همدیگر به توافق می رسند، به وجود می آید. صمیمیت فکری می تواند توافق بر سر خواندن یک کتاب، دیدن فیلم یا یک کار مشترک باشد. در صمیمیت فکری، زوجین با علاقه های فرد مقابل در مسائل اجتماعی، سیاسی یا مذهبی آشنایی کاملی دارد و آنها را می شناسد. صمیمیت فکری، روح مشترک زن و شوهر را تغذیه می کند.

مکالمات رو در رو و مشورت با همدیگر، ممکن است راهی برای ایجاد صمیمیت عاطفی یا فکری باشد، اما گاهی اوقات ممکن است مکالمات درباره چیزهای مهم نباشد. حتی صحبت کردن با یکدیگر در مورد مسائل روزمره می تواند تاثیر زیادی بر روی صمیمیت فکری یکدیگر داشته باشد.

چه نگرانی هایی درباره فرزندتان دارید؟

آیا تصمیمی برای تصمیم گیری در مورد شغل یا جابجایی دارید؟

گاهی اوقات صمیمیت عمیق می تواند بدون کلمات باشد. حتی نگاه کردن به یکدیگر و یا یک آغوش طولانی و تعریف از یک منظره قشنگ می تواند منجر به صمیمیت فکری شود.

صمیمیت معنوی

صمیمیت معنوی را نباید زیاد به افراد مقدس ربط داد. نماز، یک ارتباط گرفتن شخصی با خداست؛ اما دعا کردن؛ زن و شوهر با همدیگر و یا حتی شکر گذاری می تواند در صمیمیت معنوی بین زن و شوهر تاثیر زیادی داشته باشد.

صمیمیت جنسی

صمیمیت جسمی بسیار خاص و عمیق است؛ زیرا صمیمیت جسمی بدن ما را در زیبایی و نقص خود برای لذت همسرمان برهنه می کند. صمیمیت جسمی، افراد را از بی انگیزه بودن و بی تحرکی دور می کند.

بدون شک یک ازدواج موفق، دوست داشتن همراه با عشق و علاقه است. بدون عشق و علاقه، رابطه زوجین به یک رابطه دوستی تبدیل می شود. البته برای برخی افراد رابطه تا همین اندازه کافی است؛ اما اکثر افراد رابطه بهتر و موثرتری را از روابط زناشویی خود انتظار دارند. یکی از مهمترین اصول فراموش شده در صمیمیت زناشویی، صمیمیت جنسی است. به نظر می رسد یکی از مشکلاتی که زوجین بیشتر به خاطر آن به مشکل برمی خورند، مشکلات و صمیمیت جنسی است.

 

سید حسن ساداتیان

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی باهدف، مرکز خرید کتب روانشناسی می باشد و همچنین فروشگاه اینترنتی انتشارات باهدف مرجع تخصصی معرفی و فروش اینترنتی کتاب در ایران است و حوزه های روانشناسی و علوم اجتماعی و تعلیم و تربیت را شامل می‌شود.
تمامی حقوق این سایت متعلق به تیم باهدف می باشد.
Copyright © 2020 Bahadaf