محصول به سبد خرید اضافه شد
0

رفتار خريد لباس شخصيت ها!!

دسته‌بندی: خودشناسی
تاریخ: 17 فروردین 1401
بازدید: 772

رفتار خريد لباس شخصيت ها!!

شخصيت وسواسي:
خرید آنها بیشتر شبیه یک داستان است تا رفتار، تمام فروشگاه ها را با اقوام و دوستان مي گردند، قیمت ها را قبل از کالا می بینند، يا خريدشان را به خاطر شک عودت مي دهند يا تصميم مي گيرند روزی دیگر خرید کنند، یک مغازه را چند بار سر می زنند فروشنده‌ها از دست آنها درمانده هستند، تقریبا” هیچوقت از خرید خود راضی نیستند.

شخصيت پارانوئيد:
ساعت‌ها با فروشنده بحث و جدل می‌کنند، جنس و مواد اولیه و کشورسازننده کالا را حتما می‌پرسند. از نظر آنها فروشنده‌ها كلاه بردارند،بیشتر جنس ها تقلبی است، همواره دنبال تخفيف مورد نظر خويش هستند و گاه به خاطر قيمت مورد نظرشان، در لحظه آخر از خريد صرف نظر مي کنند.

شخصيت نمايشي:
در لحظه نظر خود را تغییر می‌دهند،تحت تاثير شخصی شیک‌پوش یا نظر فروشنده، نظرشان را در مورد خريد تغيير مي دهند و از نظر فروشنده مشتريان خوبي هستند. انتخاب آنها تحت تاثير مدل مانكن هاي ويترين است. برند مورد استفاده خویش را خیلی زود به رخ بقیه می کشند.

شخصيت خودشيفته:
هميشه پیشنهادهایی برای فروشنده ها دارند که معمولا بر اساس پوشش های تن خودشان است، در برخورد با فروشنده با اظهار فضلی بیان می کنند فلان مارک را دارید؟. مارک مورد نظر آنها بهترین است و فروشنده تنها باید بپذیرد، همیشه انتخاب‌های خودشان بهترین و شما اگر به نظر آنها توجه نکنید، فردی بدسلیقه هستید.

شخصی‌های افسرده‌خو:
خرید بیهوده ترین رفتار انسانی ست. با اکراه برای خرید آماده می شوند، رنگ و مدل خیلی معنا ندارد. خرید های آنان کمتر ویترینی است، رنگ های خاکستری و تیره بیشتر از نارنجی و روشن چشمگیرست.

ویژگی مانیک:
خرید لذت بخش‌ترین فعالیت زندگی است. بهترین مشتریان از نظر فروشنده ها هستند، کمتر دچار شک می شوند چون ممکن است دو رنگ یا دو مدل از یک لباس را یکجا بخرند. یک استدلال دارند: از هر چی خوشت اومد بگیر. گاه ممکن است لباس هایی بخرند که به خاطر تعدد لباس، نپوشیده به دوستان هدیه دهند.

شخصیت مرزی:
هرج و مرجی در خرید شبیه مانیک ها دارند، ولی گاه به خاطر یک حرف یا رفتار فروشنده، او را به باد ناسزا می گیرند و بدون خرید اجناس انتخاب شده با خشم محیط را ترک می کنند، در حین خرید از فروشنده تعریف می‌کنند ولی خارج از مغازه او را به باد دشنام رکیک و ناسزا می‌گیرند.

سید حسن ساداتیان

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی باهدف، مرکز خرید کتب روانشناسی می باشد و همچنین فروشگاه اینترنتی انتشارات باهدف مرجع تخصصی معرفی و فروش اینترنتی کتاب در ایران است و حوزه های روانشناسی و علوم اجتماعی و تعلیم و تربیت را شامل می‌شود.
تمامی حقوق این سایت متعلق به تیم باهدف می باشد.
Copyright © 2020 Bahadaf