پنجشنبه ۱۳۹۶/۵/۲۶
آخرین به روزرسانی : ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
خبرنامه
کانال دکتر هلاکویی
به کانال دکتر فرهنگ هلاکویی و انتشارات باهدف وارد شوید و هر روز مطالب خواندنی ما را دنبال کنید.
برنامه امروز
برنامه صبحی دیگر
برنامه صبحی دیگر
برنامه صبحی دیگر
کانال مدیریت رفتار
بنا به درخواست شما هموطنان عزیز کانال تلگرامی مدیریت خشم،ترس،افسردگی،استرس دکتر هلاکویی راه اندازی شد.
انتشارات باهدف
انتشارات باهدف
معرفی انتشارات
معرفی مجموعه کتابهای انتشارات باهدف در برنامه صبحی دیگر از شبکه آموزش(کانال 7 صدا و سیما)- 18 بهمن 1394

اين ماه ورزش لگني انجام دهيد

اين ماه ورزش لگني انجام دهيد.

در اين ماه بايد به حركات لگني خود توجه داشته باشيد اما بايد بدانيد چه حركاتي را چه زماني و به چه شكل بايد انجام دهيد. عضلات لگني شما ستون مهره‌ها و لگن را محافظت مي‌كنند و در سلامت شكم‌تان نقش كليدي بازي مي‌كنند. در طول بارداري با اضافه شدن وزن و تغييرات تنفسي كه اتفاق مي‌افتد، اين عضلات ضعيف مي‌شوند و اين ضعف مي‌تواند باعث درد، بي‌اختياري (ترشح ادرار هنگام عطسه، سرفه و. . . ) و افتادگي لگن شود. ورزش‌هاي لگني در طول بارداري مي‌تواند زايمان راحت‌تر و بي‌عارضه‌تري براي‌تان به همراه داشته باشد. تمرين‌ها را به اين شكل انجام دهيد:

-  با مثانه خالي بنشينيد و دراز بكشيد.

-  وقتي عضلات لگني‌تان را رها مي‌كنيد دم انجام دهيد.



- بازدم كنيد و اين عضلات را براي 5 ثانيه جمع كنيد.

- 5 ثانيه استراحت كنيد و بعد چندبار ديگر اين كار را انجام دهيد و سعي كنيد انقباض عضلات را به 10 ثانيه برسانيد و دوباره 10 ثانيه استراحت كنيد.

 بهتر است اين ورزش را سه‌بار در روز و هر بار 10 دفعه انجام دهيد. توجه داشته باشيد كه اگر اين كار را براساس انقباض و انبساط و البته استراحت بين‌شان انجام ندهيد حتي ممكن است عضلات لگني ضعيف‌تر شوند، اما اگر ياد بگيريد چطور اين كار را انجام دهيد اين حركات آسان مي‌شوند



برای ثبت نظر ابتدا وارد شوید